Tuesday, June 30, 2009

Kalaulah Saya Boleh Bertutur Bahasa Melayu dengan Baik...

Saya...
Teringin sgt berbahasa melayu dengan baik macam org Korea berbahasa Korea dengan baik
mereka..
Cakap Korea sepenuhnya tanpa campur bahasa-bahasa lain
Macam orang Jepun yang berbangga cakap bahasa ibunda sepenuhnya

Saya..
Berbangsa Melayu
Pergi ke sekolah melayu
Bertutur dalam bahasa Melayu
masih tidak mampu menguasai bahasa Melayu dengan baik???
Bukankah itu satu perkara yang memalukan???

Saya..
Seorang Melayu yang berbahasa Melayu
seharusnya sudah pakar menguasai bahasa yang saya tuturkan sehari-hari
Malangnya
Saya lebih prihatin untuk belajar menuturkan bahasa orang lan dengan baik berbanding bahasa saya sendiri...
Sepatutnya..
saya mulai belajar berbahasa melayu dengan baik sekarang..
Sebenarnya saya mahu saja menulis blog menggunakan bahasa Melayu
Tetapi
Memikirkan keraguan-keraguan yang datang bertandang dalam hati
Adakala
saya terpaksa batalkan niat tersebut
Aduhai......

*Terima kasih awak sebab memaksa saya bercakap dlm bahasa melayu sepenuhnya(^_^)

Monday, June 29, 2009

Make me LOVE!!!

LoVe = Finding a perfect person for yourself (so then, you can live happily ever after like Cinderella)

or

LOVE = looking for someone that we can perfectly love them no matter how they look like

or

LovE = when someone love us and we love them back

or

Love is nothing like above???

Tuesday, June 16, 2009

I just feel lonely....really...

Kadang2 ape yang kita fikirkan jadi kenyataan
dan kadang2 apa yg kita fikirkan sekadar mainan psikologi yag mempengaruhi minda bawah sedar dan memaksa diri untuk percaya..
Adakala kita gagal mengawal emosi sebab kita terlalu lemah dan cepat terpedaya dek bayangan2 palsu dalam minda
Tapi benarkah bayangan minda cuma palsu atau sebenarnya bayangan masa lampau??
atau bayangan minda adalah filem yang kita cipta untuk memomokkan diri sendiri dengan tragedi yang terjadi di atas realiti yang menimpa orang lain???
Atau sebenarnya bayangan minda hanya wujud ketika kita tidak lagi mampu menjadi waras??
Lalu apa sebenarnya yang meragut kewarasan seseorang???

Diam!!!

Dunia adakala terlalu bising bagi insan2 yang sedang membuat pertimbangan..
Dunia
Keadaan sekeliling
Pertimbangan tak pernah adil
kerana kita manusia
punya ruang untuk dipengaruhi

Ada masa
manusia cuba menghilang
bersendiri untuk diri sendiri
Lari dari kota kecamuk yang merantai ketenangan
aku juga manusia
yang hilang dalam gelap malam...

Ada ketika jiwa resah..ada ketika lupa untuk sujud..terlalai selalunya..kita menangis dan mereka juga menangis..kita sama2 menangis..sebabnya mungkin berbeza tapi tetap menangis
Mungkin kehilangan, kesakitan....kita tetap melakukan perkara yang sama
kita menangis bersama-sama walaupun sebabnya berbeza

then, who said we've no friends crying with us???
in this big big world...million people are crying with us
at the same time..different places and different reasons but still..
they're crying....

If...
I'm alone
Being alone
if i'm not there
will they live happier without me??
if they will...then
why should i stay.....
i'm taking my own way
Sometimes
feel like i don't belong to where i belong.......

Thursday, June 11, 2009

20th GEN (this is an announcement)


REUNION 20th GENERATION

8(Sabtu) dan 9 Ogos(Ahad)

Tempat : Kenduri MideeDolah-SMAPL-Holiday Villa Subang Jaya

Bayaran : RM 38 (sebelum 25 julai 2009)

Treasurer: Ammar Faiz & Lokman Bahar (cimb lokman-1233 0062755 529)

diharapkan agar 20th gen dapat memberitahu Ammar/Lokman selepas pembayaran dan sila simpan resit sebagai bukti pembayaran.


SABTU 8 Ogos
1200-1600: Kenduri En. Abdullah Khairi dan Puan Ameerah Diana
Tempat- UKM/umah Dola/umah Midee (maklumat lanjut akan diberitahu kelak)



Lepas kenduri, 20th gen bergerak ke SMAPL, harap tiba di SMAPL sebelum maghrib (in case sapa2 nak pergi Seremban mengimbas memori lalu dulu)

1900-2130: Solat jemaah dan sesi SIRIH PULANG KE GAGANG
deskripsi : perkongsian bersama adik-adik, tayangan video
person-in-charge : Fatin Syamimy Liana& Ahmad Ashraf
tempat : Musolla Al-Hidayah (puteri), Musolla Al-Mustaqim (putera)

Lepas Isya' untuk budak putera besar kemungkinan tiada sebarang aktiviti memandangkan kebanyakan budak putera nak ambil angin malam kat Seremban. Ada juga yang nak tidur awal sebab tak nak terlepas qiam =D

Untuk budak puteri, masih dalam perancangan. Sama ada kita beraktiviti sesama kita atau bersama adik-adik. Belum finalize lagi. Apa-apa tanya Fatin Syamimy Liana atau Nova Adila.



AHAD 9 Ogos 2009

0530-0630: solat subuh

0630-1000: Riadah, Bebas
Person-in-charge : Norhazirah

1000-1230: 20th gen di hotel Holliday Villa, Subang Jaya.


[klik untuk tumbesaran gambar]

bagaimana ke sana?

pandai-pandai dah besar kan semua.hahaha

1)kereta. parking sana bayar rm4 sehari


2)KTM berhenti Subang Jaya. teksi rm5 ke Holiday Villa






1230-1330: ucapan oleh
1) Ustaz Omar (tanya acap sapa ni)
2) Abdullah Khairi & Ameerah Diana (bagi tips rumahtangga)
3) Ucapan Terbuka (sapa2 rindu mic)

1330 ke 1400 : Zohor
1400 ke 1700 : Hi Tea

MASALAH DAN KEKELIRUAN? bawah ni kaunter pertanyaan, saya tukang hebah saja =D



Ahmad Ashraf(0193694287)
Ahmad Faqih Sadiq(0196664464)
Lokman Bahar(0173171491)
Ammar Faiz(0172750003)
Nadiah Salihah(0176866349+0133086760)
Fatin Syamimy Liana(0172001732)



JUMPA DI SANA!!!

sukacita diingatkan kepada 20th gen untuk menjaga etika berpakaian demi menghormati SMAPL barakah. Jangan bawa imej yang tak baik kepada adik-adik ya!

Tuesday, June 9, 2009

Bring Me To Life

how can you see into my eyes like open doors
leading you down into my core
where I’ve become so numb without a soul my spirit sleeping somewhere cold
until you find it there and lead it back home

(Wake me up)
Wake me up inside
(I can’t wake up)
Wake me up inside
(Save me)
call my name and save me from the dark
(Wake me up)
bid my blood to run
(I can’t wake up)
before I come undone
(Save me)
save me from the nothing I’ve become

now that I know what I’m without
you can't just leave me
breathe into me and make me real
bring me to life

(Wake me up)
Wake me up inside
(I can’t wake up)
Wake me up inside
(Save me)
call my name and save me from the dark
(Wake me up)
bid my blood to run
(I can’t wake up)
before I come undone
(Save me)
save me from the nothing I’ve become

Bring me to life
(I've been living a lie, there's nothing inside)
Bring me to life

frozen inside without your touch without your love darling only you are the life among the dead

all this time I can't believe I couldn't see
kept in the dark but you were there in front of me
I’ve been sleeping a thousand years it seems
got to open my eyes to everything
without a thought without a voice without a soul
don't let me die here
there must be something more
bring me to life

(Wake me up)
Wake me up inside
(I can’t wake up)
Wake me up inside
(Save me)
call my name and save me from the dark
(Wake me up)
bid my blood to run
(I can’t wake up)
before I come undone
(Save me)
save me from the nothing I’ve become

(Bring me to life)
I’ve been living a lie, there’s nothing inside
(Bring me to life)

Saturday, June 6, 2009

The Cage

once
i hate that cage so much
i want to be free
like a bird
so sad in the cage
lonely and scared
and if...
i could run far far away from the cage
i believe that i'm happier
those things happen
none of them is my fault
and i..
stand all of those years
believe that
i could be someone i cannot be
but i always want to be
someday
after i get out from the cage like hell

time passed by
and i did grow up
believing what i don't
and i..
am change so fast..
some part better
the wounds heal
no scar...
the time comes...
i wish i could stay inside for some time longer
just like a bird in cage
wishing for a freedom
but when it free
it miss the cage

Thursday, June 4, 2009

AKU tak tau nak bagi tajuk ape.....

Aku fikir aku suka berseorangan. Aku tak perlu sakitkan hati orang lain dan hati aku pun tak sakit. Tapi ada orang tak suka apa yang aku suka dan masih ada orang sakit hati dengan aku walaupun aku tak kacau dia. aku bukannya suka hidup sunyi cuma aku tak suke hidup dengan mata-mata yang tak senang pandang aku. So, better before I myself get hurt, lari jauh-jauh dari masalah. Aku pun tak suka cari pasal. Tapi aku tak tau apa pasal la pasal suka cari aku. Sibuk je kacau aku. Pergi la kacau orang lain. Aku da cukup sibuk ni. Tak payah nak kacau-kacau lagi.

Aku suka baca buku. Duduk dengan buku. Sebab buku tak kacau aku. Buku pon tak suka membebel kat aku. Mungkin buku tu memang sayang sangat kat aku. Sebab tu ape pon aku wat kat dia, dia tak pernah bising.(aha..of course la syg..it cannot talk nway..if it could then it would say..so stupid la lu..krg moral punye org..lpas bce men cmpak2 je..aku buku la woi!!!tak nampak ke?! *in imagination only*) Apa pon mungkin tu satu sebab nape setiap kali aku tension aku akan baca buku. Aku agak je la.

Tapi kadang-kadang bila aku tension, aku pon suka dgr lagu hardcore gak. Bila aku dgr orang jerit-jerit aku puas ati. Kira macam dia da tolong jerit2 kan untuk aku la. Lagipon benda2 camtu leh tolong hilangkan rasa sunyi aku. Mungkin sebab tu gak aku suke tgk race. aku bukan pe. Tapi bila aku tengok aksi daring diorang tu aku rasa puas ati. Macam aku plak yang wat aksi2 daring membawa maut tu. Sesungguhnya aku memang teringin nak wat benda2 macam tu. Tapi ku pon takut mati. So, aku rasa orang yang leh wat benda2 camtu tanpa takut mati memang gila.
(mungkin tak waras..gila tu macam ntah la..sama je kot maksudnya..aha..aku tak tau..aku tak amek jurusan bahasa.)

Kejap. Ada satu benda pasal aku yg aku memang tak paham. aku ni kadang2 asal cengil sangat ek??macam menakutkan je..aha..mungkin aku ni suka berubah ikut suhu persekitaran kot..no komen..

Bila difikirkan balik, aku ni takde nampak macam tak normal pon. cuma banyak sangat baca komik pelik2..menyebabkan kdg2 aura hitam si presiden kelab manik tu macam mempengaruhi aku plak. .bila difikirkan balik, macam btol gak pe yg mak cakap tu. Aku ni banyak sgt tgk tv gn baca buku. Sebab tu banyak merepek.

jap2. Ada lagi 1 bende. Aku tak tau nape sejak akhir2 ni aku malas sangat. (tak..sebenarnya aku memang dari kecik malas..sampai mak kata aku masa kecik nak suap makanan dalam mulut sendiri pon malas..troknye la hai)Aku bukan apa..kadang-kadang tu aku cuma rasa tak nak ada orang bebel macam2 kat aku. Kan senang kalau mak tampal 1 jadual kat peti ais. Arini aku kena buat ape..esok, lusa, tulat..sediakan waktu sekali..kan bagus..mesti aku tak lupa..mak pon tak penat bebel..aku pon rileks je..(aha..btol tu..aku setuju gn idea sendiri)

Ups..da byk plak tulis. aha...sorry..(^_^)